szombat, szeptember 12, 2009

A világ legcsúnyább, de legfinomabb szilvás sütije

Biztos sokan emlékeztek még a Chokito-ra "csúnya, de finom!" Hát, ilyen ez a mostani szilvás süti is.Nagyon sokféle szilvás süteményt ettem már, de még mindíg ez viszi a pálmát nálam. Tészta szinte semmi, viszont rengeteg szaftos, édes, fahéjas szilva olvadozik a tetején. Nagy elönye még, hogy pillanatok alatt el lehet készíteni. A legtöbb idöt a szilva magozása veszi el. Próbáljátok ki,- erre buzdítok mindenkit,- mert többszörösen megéri a befektetett csekélyke munkát és idöt.






150 g liszt
1 t.k. sütöpor
170 g margarin
170 g cukor
1 csipet só
1 tojás

1-1,5 kg szilva
cukor
fahéj
100 g darált mogyoró


A tésztához valókat összegyúrjuk és kézzel belenyomkodjuk egy kerek tortaformába úgy, hogy 2-3 cm magasan a peremére is jusson. (nem kell nyújtani!) A szilvát kimagozni és negyedekbe vágni. (a szilva mennyiségétöl nem kell megijedni, mert minnél több rajta a gyümölcs, annál finomabb!) Ízlés szerinti mennyiségü cukorral és fahéjjal, valamint a darált mogyoróval összekeverni a szilvát és a tészta tetejére halmozni. 175°-on 1-1,5 órát sütni. Ennyire egyszerü!




8 Comments:

Gizi said...

Nagyon guszta, tényleg tiszta töltelék az egész!!!Én még csúnyának sem mondanám, inkább olyan ennivalóan nézz ki!!!

trinity said...

Imádom, ha nem kell nyújtani! Lusta vagyok, tudom:))
De keresem a csúnya sütit-azt hová tetted??-ez nem az....Ez tök jó és képzelem, milyen finom!!

Viktoria said...

Szerintem nem is olyan ronda :), sőt nagyon guszta!

Chef Viki said...

Én is így szoktam tapicskolni a formába :-))

Ez full szilva :-) Biztos isteni... A tetején picit megpörkölődik a mogyoró, hmmmmm...

szepyke said...

Maradjunk az érdekesnél!:DD

Puccos said...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
trinity said...

Off:
http://zamatesillat.blogspot.com/2009/09/miert-is-lehetek-ma-halas.html

Ha kedved van....

Judit said...

Én sem titulálnám csúnyának, ellenben szeletelhetetlennek igen. Tegnap megsütöttem.
Nem hallgattam a megérzéseimre, pedig már a recept olvasásakor értetlenkedtem hogy a tölteléket mi tartja össze.
Egyébként az íze valóban finom, lassan elkanalazgatjuk. :)