szombat, szeptember 19, 2009

Palacsintasütö dilemma


Már jó ideje készülök megírni ezt a posztot, de valamiért mindíg háttérbe szorult. Pedig nagyon húsbavágó a problémám, mert nálunk gyakran használatban van a palacsintasütö. De gondolom így van ezzel azon háztartások zöme, ahol gyerek van. Igen ám! de a jó palacsintához jó sütö is szükségeltetik. Annak idején, amikor a nagymamám tanított palacsintát sütni, még a jó öreg, öntöttvas, fekete palacsintasütöt használtuk. Olyan csúnya volt már szegény, hogy dugtuk állandóan, hogy még véletlenül se lássa meg senki. Mégis ebben sültek igazán jól a palacsinták. Egy sem ragadt le és egyöntetüen aranyszinüre pirult benne a massza. Aztán csak eljött a pillanat és fájó szívvel, de örökre megváltunk töle. A mostani eszemmel már biztos, hogy nem dobtam volna ki, inkább dugdostam volna tovább. Utána próbálkoztunk rengeteg féle sütövel, de egyikkel sem boldogultunk igazán. Van amiben leragadt, szakadt és csak kínlódás volt a palacsinta sütés. De nem adtuk fel a harcot, kerestük tovább az igazit.

Egyszer aztán, úgy 10-12 évvel ezelött szert tettem egy spanyol palacsintasütöre. Pontosan emlékszem az árára, 7700 Ft volt. Azért ilyen jó a memóriám vele kapcsolatban, mert abban az idöben ez még elég sok pénznek számított. De nem érdekelt, mert megszállottan vágytam a tökéletes darabra. Ma már bizton állíthatom, hogy többszörösen is megérte az árát, mivel tökéletes palacsinták készülnek/tek benne. Az idö viszont felette is eljárt és nagyon megviselt lett a sok használattól. Ebben benne van az én kezem is, mert csak és kizárólag egy gömbölyü fejü, életlen késsel - direkt csak erre a használatra - tudom megfordítani, a magam módján, szakszerüen a palacsintákat. Ez viszont egyáltalán nem tett jót a bevonatnak. Így most újból keresem a tökéletes palacsintasütöt.

Szeretném töletek megkérdezni, hogy kinek, mi vált be!? Melyik és milyen a tökéletes palacsintasütö?
Kérlek benneteket, osszátok meg velem a tapasztalataitokat, ha nem túl nagy ez a kérés!

24 Comments:

trinity said...

Ancsi,
nekem csak a teflon...
És én is gyilkolom szegényt:))
Bár az utóbbinál már megtanultam a falapátos forgatást is-nekem ebben nem ragad le...Igaz, én a tésztába nem teszek cukrot...

Süti Bazár said...

Nekem is teflon, falapáttal. Időbe telt, míg megbirkóztam a falapáttal, mert aki nem úgy tanulta, nem arra áll a keze, annak iszonyú nehéz váltani. De végül belejöttem. És nem bántja a teflonfelületet. :-)

Ancsika said...

Jó, jó teflon!!! de melyik????
Akkor tanuljak meg falapáttal fordítani?

Trinity! én sem teszek cukrot a tésztába, csak olajat, hogy ne kelljen közben olajozni a serpenyöt.

Vesta said...

Tefal! Nekem nagyon bevált, bár megvan még a nagymamámé is :)

http://annostore.hu/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=1&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=7081&category_id=75

Ehhez fém eszközök is használhatók!

lekvároskukta said...

Tefal elegance palacsintasütő, bordó az alja és nagyon, nagyon jó!
Én is pont most készülök majd feltenni a palacsintáimat :)

Gizi said...

Nekem van tefál is, azt is szeretem, de tavaly vettem egy öntött vasból készültet teflon bevonattal. Hát az az igazi, szép egyenletes színűre sül benne a palacsinta, mint a régi szép időkben.

Ancsika said...

Gizikém és azt hol vetted? Ha még emlékszel... :)))

Brigitta said...

Szia!
Én is a Tefalra szavazok,nekem olyan van,amelyiknek piros pont van a közepén.Azt kell megvárni,míg izzik,és akkor már meleg.Én a palacsintába egy teáskanál cukrot teszek,de soha nem radagt még le.Kész csoda,de valahogy olajszag sincs vele akkora,mint a sima sütőkkel volt.Van hozzá teflonos fordítólapátom,azzal fordítom.

duende said...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
duende said...

Nekem piacos, 1-2 ezer forintos vas palacsintasütőm van. Fekete mint az iccaka, de le nem cserélném egy Tefalra sem! :)
Teflonban egyáltalán nem olyan izű a palacsinta, mint az igazi palacsintasütőben. Nálam marad a hagyományos, két darabom is van belőle, ha sokat kell sütni, egyszerre sülhessenek.

(Bocs, töröltem mert tele voltam helyesirási hibával...)

duende said...

Ja még annyit: ezeket a serpenyőket alaposan ki kell égetni. utána bármelyik frankón működik. Igaz egyszer totál füst lesz a lakás, de megéi szerintem. :))

Milene said...

Még egy szavazat a "piros pontos" Tefalra:) Természetesen falapáttal:) Nekem apukám készített egy spéci lapátot, semmi másra nem használom, csak erre.
Pedig nálunk kerül cukor a palacsinta tésztájába. Igaz, nagyikámtól azt tanultam, hogy akkor szakad a tészta, de mégis így szeretjük. Ja, és ebben a sütőben dobálni is lehet:)

Ancsika said...

Juj, nem is számítottam ennyi véleményre és tanácsra.

Duende! jó lenne nagyon ez a hagyományos vas sütö, de hol lehet ilyenre szert tenni???

VKOrsi said...

én műanyag lapáttal fordítok, sokkal jobb, mint a fa, mert vékony, mint a kés :)

Wise Lady said...

Tefal, műanyag palacsintakéssel.
Itt lehet kapni a hagyományost is, én nem szeretem.

KryaSpirit said...

Pár hete a Corában vagy Auchanban láttam olyan békebeli vas palacsintasütőt. Régen nekem is volt kettő, de én a teflont jobban szeretem. Nekem azzal csak az volt a bajom, hogy nagyon hosszú és kicsit felfelé álló nyele volt, nem esett úgy kézre. Nemrégen vettem egy Tefalt (piros közepűt) és nagyon elégedett vagyok vele. Ha szeretnéd jővő héten megnézhetem van-e még!

duende said...

Hát ott kint nálatok nem tudom. Nálunk a piacon van a mindenes boltban, illetve vannak edényárusok, náluk vettem azt hiszem.

Névtelen said...

"mert csak és kizárólag egy gömbölyü fejü, életlen késsel - direkt csak erre a használatra - tudom megfordítani, a magam módján, szakszerüen a palacsintákat" - akárcsak én írtam volna:-) nekem meg az otthoni igazi kés (a gömbölyü, életlen fejü) hiányzik. mivel viszonylag ritkán sütök palacsintát, nem tudok jó tanácsot ezügyben adni. az én tchibo-s palacsintasütöm nekünk elég.

Max said...

Tefal serpenyő, műanyag lapát és ez a recept:

http://maxkonyhaja.blogspot.com/2007/10/hideg-konyha.html

Egy adagból tuti 12 db, és nem ég le.
(többszázszor tesztelve)

vnjudit said...

Mianka nekem egy 1200 Ft-os noname teflonosom van, imádom - és én dobálva fordítok ;-).

tökmagi said...

Mian:megmondom őszintén,nekem 700 Ft-os teflon palacsintasütőm van,de soha nem ég le benne a palacsinta,pedig ez is 10 éves lassan.Bár én kizárólag műanyag lapos késsel tudom megfordítani,olyan tudod amit kizárólag teflon edényekhez találtak ki.így enyém nem sérül.

lúdanyó said...

Nekem is Tefalom van most és nagyon bevált. Fordításhoz az Ikeában vettem egy jó kis eszközt, fém nyele van, hosszú szilikonszerű, gömbölyített végű lapátba vagy miben végződik.

Kata said...

Nekem is Tefal van, nem is pirospontos (de a belseje nem sima, hanem olyan "pöttyös" aljú,legalább 10 éves, de biztosan nem cserélném le semmire... egy gömbölyű végű széles műanyag "késsel" fordítom, tökéletes páros! Ja, és én mindig teszek a tésztába 5 dekányi cukrot is, mégsem ragad bele.

Ancsika said...

Nagyon köszönöm mindenkinek! :)