péntek, szeptember 18, 2009

Mákos-narancsos muffin

Nagy muffinfüggö vagyok. Látszik is, ha valaki megnézi; már közel 30 féle muffin recept sorakozik a blogomon. Könnyü elkészíteni, kezdö háziasszonykák is bátran nekikezdhetnek, mert elég nehéz elrontani. (Azért el lehet, de nehéz.) Ez a mostani muffin viszont jó ideje az egyik legjobban eltalált. Nem más mint Millie - Pákosztos macska kísérletezte ki, az ideális citromos-mákos receptjét. Még augusztusban, amikor posztolta elhatároztam, hogy én is megsütöm. Ennek ma jött el a napja. Csak annyit változtattam az eredeti recepten, hogy én citrom helyett naranccsal házasítottam a mákot. Így is telitalálat! Még a fiam is begyürt egyet frissiben, pedig Ö köztudottan nem eszik meg ám mindent!!! Köszi Millie a receptért!



1 bögre (2 dl) cukor
2 bögre liszt
2 narancs reszelt héja
3 e.k. mák
10 dkg olvasztott vaj
1,5 dl író (vagy kefír vagy tej )
1/2 narancs leve
1 t.k. sütőpor
2 tojás
pár csepp vaníliakivonat


Elöször a száraz alapanyagokat összekevertem egy tálban, majd egy másikban a nedves összetevöket. Összeforgattam a két tál tartalmát. Papírkapszlikkal kibéleltem a muffin sütöforma mélyedéseit és 170°-ra elömelegített sütöben kb. 20-25 perc alatt megsütöttem.


8 Comments:

Scofield said...

velem kisthaljudit megutaltatta a muffint:( de ez guszta

Ancsika said...

szia Te Jómadár!!! elökerültél???? Örülök Neked, bár annak jobban örülnék, ha bövebben jelentkeznél!!!! :)

Scofield said...

értettem! bővebben fogok:)

Méhn Niki said...

guszták a muffinjaid! :)

Gizi said...

Nagyon jól néznek ki!!!! Vettem egyet, ugye szabad??

Ancsika said...

Muffinka! a tieid is! .... már amikor sütsz! :))))

Gizikém! csak nyugodtan!!! :)

trinity said...

Ancsikám, függőségeddel nem vagy egyedül...Ezt a mákost kerested?

Ancsika said...

Trinity! Igen!!!! :)