vasárnap, szeptember 27, 2009

Körtés sütemény dióval

Nagyon szeretem a körtét, de süteményt ezeddig még sosem sütöttem körtével. Az egyik újságban találtam ezt a receptet és szerencsére szombaton tudtam venni finom, édes körtét is hozzá, így szabad volt az út a süti felé. Most kicsit kilógok ezzel a poszttal a sorból, mert a blogokon sorra jelennek meg a szölös sütemények, édességek, lévén, hogy lassan lejár az aktuális VKF határideje.



200 g dió
4-5 körte
kevés citromlé
250 g puha vaj
200 g cukor
1 cs. vaniliás cukor
csipet só
4 tojás
300 g liszt
2 t.k. sütöpor
100 g sárgabarack lekvár



A dió felét megdaráltam és félretettem. A körtéket meghámoztam, félbevágtam, magházukat eltávolítottam. Citromléhez kevés vizet adtam és meglocsoltam vele a körtéket.
A vajat, a cukrot, vaniliás cukrot és egy csipetnyi sót habosra kevertem. Hozzászitáltam a sütöporral elkevert lisztet és átforgattam. Végül a darált diót is belekevertem. Egy négyszögletes sütemény formát sütöpapírral kibéleltem és belesimítottam a tésztát. A körték domboró felét sürün, éles késsel beírdaltam, majd belenyomkodtam öket a tésztába. Elömelegített sütöben (175° légkeveréses) kb. 30 perc alatt megsütöttem. Sütörácson hagytam teljesen kihülni. Közben a maradék diót durvára vágtam. Felmelegítettem a lekvárt. A teljesen kihült sütemény tetejét megkentem a barack lekvárral és megszórtam a dióval. Tálalás elött porcukor is került a tetejére.

Igazán finom, szaftos, aromás sütemény.

7 Comments:

Gesztenye receptjei said...

Ancsika!
Istenien néz ki!
Én sem szoktam körtét használni süti,e de jó lesz kipróbálni :-)))

trinity said...

Ancsikám: szuper ez a körtés!!
Halkan súgom, sokan késnek a VKF-el, ha szeretnél, még süthetsz egy kis szőlőset is:))

Garffyka said...

Hmmmm, mehetek morzsákat szedegetni? :) Mert, gondolom, a sütinek már híre-hamva sincs :)

Gizi said...

Szia Ancsika!
Kérlek nézzél be hozzám, van ott számodra egy ajándék!!

Nagyon guszta lett a sütid!! Elcsentem a receptet, ugye nem baj?

erős ildikó said...

Csodaszép lett, s nálunk mindenki nagyon szereti a körtét. El is teszem a receptet, köszi!

Marianna said...

a tojásokat kifelejtetted a leírásból:)))
gyakorlottabb háziasszonynak nem gond, de azért ... most van a sütőben

Névtelen said...

yum!!AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色