szombat, szeptember 26, 2009

Csokival hajtogatott Hokkaido kalács

Limara örült tempót diktál! De imádom érte. Persze nem lenne kötelezö azon nyomban nekilátni és kipróbálni a keze alól kikerülö, szebbnél szebb és finomabbnál finomabb dolgokat; de ki tud ellenállni? Mert én nem! Így volt megint, ezzel az érdekes kaláccsal is. Nagyon sokat segített újra a sok fotó, amit közzétett, így segítve a nem teljesen profikat. A recept megint szuper volt és semmi mást nem kellett tenni, csak követni Marcsi utasításait. A csokis masszával kicsit meggyült a bajom, -részleteket lejjebb - de végülis én kerültem ki gyöztesen és sikerült a csokis kalács. Tényleg nagyon jó állagú a tészta, nagyon kellemes vele dolgozni. Én is nagyon élveztem a hajtogatást, nyújtást, közben gyönyörködtem a márványossá alakúló tésztában. Még mondja valaki, hogy nem élmény az alkotás a konyhában!!!
(most is, mint mindíg követtem a receptet és az utasításokat; nem változtattam semmit Limara receptjéhez képest)



Csokis tészta:

60 g étcsokoládé
110 g tej
2 e.k. kakaópor
30 g liszt
1-3 csapott e.k. étk. keményítö
30 g cukor
4 e.k. sürített tej

A csokoládét üvegtálba tördeltem, majd a mikróban, alacsony fokozaton, többször átkeverve felolvasztottam. A többi hozzávalót is beletettem a tálba és simára kevertem, majd visszatettem a mikróba, ismét alacsony fokozatra. Limarának viszonylag kevés idöre volt szüksége ahhoz, hogy összeálljon a massza. Nekem legalább 8-10x kellett kevernem és újra visszatenni, hogy elérje a megfelelö állagot. No, és nekem bizony kellett bele a 3 e.k. keményítö. Amikor megkeményedett a csokis tészta, 2 réteg folpack között ujjnyi vastagra nyújtottam és betettem a hütöbe.

Kalács tészta:

2 dl tej
2 dl tejszín
1 tojás
4 e.k. cukor
2 e.k. tejpor
50 dkg finom liszt
10 dkg rétes liszt
csipet só
3 dkg élesztö

A tészta hozzávalóit a kenyérsütögép tartályába mértem és megdagasztottam a tésztát. Kelesztötálba tettem és a hütöben duplájára kelesztettem. Mindkét tésztát a konyhapulton további 10 percig pihentettem.Lisztezett felületen a tésztát kétszer akkora téglalappá nyújtottam, mint a csokoládé. A felső részére tettem, majd ráhajtottam az alsó felét. Ezután következett a nyújtás és a hajtogatás. kinyújtottam ismét egy téglalappá, majd a felső részét és az alsót is visszahajtottam a közepéig, majd ott félbe hajtottam. Elforgattam 90 fokkal, ismér kinyújtottam téglalapra, most hármas hajtogatás következett. A tészta felső harmadát a középsőre hajtottam, majd arra az alsó harmadot. Ismét nyújtás és ismét a négyes hajtogatás következett. Összesen ötször hajtogattam, de legalább négy legyen meg. (Limara oldalán a képek segítenek.) Az utolsó hajtogatás után a tésztát ismét téglalappá nyújtottam, majd egy pizzavágóval három egyforma, hosszú csíkot vágtam belőle.
Egyszerű hármas fonással megfontam, sütőpapírral bélelt nagy dobozformába tettem.
Hagytam duplájára kelni, majd 180 fokos sütőben sült kb. 40-45 percig. Rácsra téve hagytam kihülni.

10 Comments:

Limara said...

Egyszerűen csodás! Tudtam, hogy a Te kezed alól ilyen gyönyörűség fog kikerülni! :))

Süti Bazár said...

Gyönyörű!!! Mestermunka, gratulálok!! :-))

Chef Viki said...

Szédületes!

Képzelem, milyen isteni illat lenghette be a lakást sülés közben...

Moha said...

Lám lám,nem csak én nem bírok magammal,ha Limara valami újdonsággal rukkol elő.))
Nagyon szép lett!

Andi/cuki said...

Hú,de gyönyörű!
Csodaszép!
Ha a fiúk nem csokis croissant kérnek,én is ezt készítettem volna:-))

erős ildikó said...

De gyönyörű lett! Ezt tényleg ki kell próbálni!!

trinity said...

AJAJAJAJJJJJJJJJ!
Megint kínzol!!!!
Gyönyörű lett!!

KryaSpirit said...

Nagyon szép a kalács, azért volt vele munka is bőven, de a látvány gyönyörű!! A sűrített tej, az a tubusos cukrozott verzió?

Karulino said...

ÚÚÚÚÚÚÚ! Ez nagyon tutin néz ki!

Rosita Vargas said...

Un pan muy hermoso y luce exquisito y tentador,una delicia al paladar,abrazos y feliz navidad muchas bendiciones.