vasárnap, szeptember 13, 2009

Ensaimadas - spanyol briós

Mint oly sok minden finomság Limara oldalán, ez sem hagyott nyugodni és megsütöttem. Semmit nem változtattam rajta és nem meglepö módon remekül sikerült. Nem csak fahéjas, hanem Nutellás töltelékkel is megpróbáltam. Egyik finomabb, mint a másik. Limara is találta a recepetet, mégpedig Jade konyhájában. Köszi mindkettötöknek!



  • 50 dkg liszt
  • csipet só
  • 1 egész tojás
  • 1 tojás sárgája
  • 3 ek. olaj
  • 2,3 dl tej
  • 7 dkg cukor
  • 2,5 dkg élesztő
Töltelék:
  • kb. 10 dkg puha vaj
  • fahéjas porcukor
  • Nutella

A hozzávalókat kenyérsütögépben dagasztottam, majd kelesztőtálban duplájára kelesztettem. Lisztezett felületre borítottam, 10 egyforma részre osztottam, gömbölyítettem a darabokat. Kb. 15-20 percig hagytam letakarva, hogy ismét visszanyerjék a rugalmasságukat, nyújthatóvá váljanak. Ezután minden darabot egyesével oválisra nyújtottam, megkentem puha vajjal, megszórtam cukros fahéjjal. Feltekertem, és hagytam őket pihenni, míg az összes elkészül. A pihentetés után egy kicsit megint lehet húzni a feltekert tésztán, hogy hosszabb legyen. Csiga alakban feltekertem úgy, hogy a hajtás most szándékosan felülre kerüljön. A végét az ujjammal ellapítottam ezt a csiga alá hajtottam, így nem bomlik szét.
Sütőpapírral bélelt tepsire ültettem őket. Jobb 2 tepsin elosztani, nekem egy tepsin teljesen összesültek. (a leírás is Limara oldaláról! - remek fázis fotók kíséretében!)
Hagytam őket ismét 30-40 percig pihenni, majd 180 fokos sütőben sültek 15-20 percig.


5 Comments:

Süti Bazár said...

Jaj, de gyönyörűek!! Ilyenkor este már a látványuk is hizlal. :DD
Ennek ellenére boldogan bevállalnám, a nutellást különösen :-))

Chef Viki said...

Egyetértek Yasmine minden egyes szavával!

Ronda szadista :-))

Gesztenye receptjei said...

Csodálatosak!
Én is beterveztem, csak még időm nem volt hozzá! :-))

lúdanyó said...

De guszta lett! Muszáj lesz nekem is kipróbálni :)

trinity said...

Jajjjjjjjjjj... Merénylet!!!!!!!!

Bár azt még nem értem, hogy fölé kerüljön, meg aláhajtom, de kikísérletezem azt hiszem:))))