kedd, szeptember 15, 2009

Almás-vörösáfonyás darázscsípés torta

Biztosan sokan ismeritek a klasszikus darázscsípés tortát, illetve süteményt. - Bár azt hiszem ez német recept. Otthon elötte sosem találkoztam vele sehol. Aki nem ismerné, az eredeti változat 2 puha réteg tészta (olykor kelt) között tejszínhabos töltelék, a tetején pedig pirított, karamellizált mandula szeletek. Most mégsem a hagyományos verziót készítettem, hanem egy gyümölcsökkel megbolondított változatát. A receptet egy német újságban találtam. (Backen Special 3/2009)



350 g liszt
325 g cukor
225 g vaj
6 tojás
1 cs. vaniliás cukor
1,25 kg alma
3 e.k. citromlé
200 g vörösáfonya
250 g túró
1 púpozott e.k. étk. keményítö
2 e.k. zsemlemorzsa
75 g tejszín
150 g mandulaforgács
porcukor


A lisztet, 150 g cukorral, 150 g hideg, felkockázott vajjal, 2 tojással és a vaniliás cukorral összegyúrtam, folpackba tekertem és 30 percre betettem a hütöbe. Közben az almát meghámoztam, félbe, majd negyedbe vágtam, magházát kiszedtem és vékony szeletekre vágtam. Meglocsoltam a citromlével. Az áfonyát megmostam, lecsepegtettem és apróra vágtam. A két gyümölcsöt összekevertem és félretettem. A túrót 100 g cukorral, a keményítövel és 4 tojással elkevertem. Kivajaztam és liszttel megszórtam egy 26 cm-es kapcsos tortaformát. Kivettem a tésztát a hütöböl és a felét egy alaposan meglisztezett deszkán 26 cm-re nyújtottam, majd a tortaformába igazítottam. A másik felét szintén kinyújtottam, kb. 7 cm-es csíkot vágtam belöle és a forma szélét kibéleltem vele. A két tészta találkozásánál az ujjammal alaposan lenyomkodtam, hogy a töltelék ne tudjon majd kifolyni belöle. Megszórtam a zsemlemorzsával, majd beleszórtam és eligazgattam a gyümölcsöket. A túrós masszát ráöntöttem. Elömelegíetett sütöben ( 175° légkeveréses) az alsó traktusban kb. 30 percig sütöttem.
Közben 75 g vajat, 75 g cukrot és a 75 g tejszínt összeföztem, majd elkevertem benne a mandulát. Ezt a mandulás masszát elsimítottam a torta tetején és visszatoltam a sütöbe, további 30 percre. (érdemes a sütöbe egy alufóliával bélelt tepsit tenni, a forma alá, hogy elkerüljük az esetleges kicsöpögést) 15 perc elteltével egy darab alufóliával letakartam a torta tetejét, így sütöttem tovább. A sütöböl kivéve rácson hagytam teljesen kihülni. A torta karimát levettem, a tortát tálra csúsztattam és a külsö peremét megszórtam porcukorral. Érdemes megvárni, míg teljesen kihül, mert csak akkor szeletelhetö szépen.



14 Comments:

Chef Viki said...

Juj...

Tartom a bármimet, hátha belecsípne egy ilyen darázs :-)

Eszméletlen!

Edit (Esc) said...

Ha afonyas, akkor johet! Csak ne legyen mandulaforgacs, habar azt is lenyelem az afonyaval!

mandy tarragon said...

egy picurka falatot én is kérek szépen :) nekem jöhet a mandulaforgács is. :D

erős ildikó said...

Nem tudok ellenállni sem az áfonyának, sem a mandulának, sem az almának... soroljam tovább? Már megint egy tökéletes alkotás a konyhádban!

murok marci said...

jaj, ez rettenetes! "ooooohm" nem szeretem sem az vörösáfonyát, "oooohm" sem az almát, "oooooohmm" sem a túrót, "ooohhm" a vaj szóba se jöhet, "oooohmmmmm" nem beszélve a manduláról..... "oooohhhhhmmmm"

trinity said...

Ancsikám,
nagyon megharagszol, ha ezt megsütöm a hétvégén????Persze rád hivatkozva...Ez annyira tetszik, ezt én imádom!!! El is mentettem!!!

Ancsika said...

Viki! már meg is csípett!!! Érzed??? :))

Edit! igaz is. Mit számít egy kis mandulaforgács??? :)

Ancsika said...

Mandy! rendben! :)

Napamátka, köszi! :)

Ancsika said...

Noki, Te szegény! Majd próbálok olyat sütni, amit Te is szeretsz :)))

Ancsika said...

Trinity! ne beszélj butákat! Persze, hogy megsütheted!!! Örülök neki! :)

Wise Lady said...

Nagyon tetszik nekem is. A fotód is csodaszép!

duende said...

De gyönyörűséges! :)

Garffyka said...

Ancsika, én is vállalom azt a csípést, akárhol is legyen :), egy szelet ilyen finomságért érdemes áldozatot hozni :)

murok marci said...

ancsika, félreértettél. tegnap este óta próbálom bebeszélni magamnak, hogy egyik hozzávalót sem szeretem - sjanos sikertelenül, mert ma este tüzetesen végig olvastam a receptet és ha itt lenne az orrom elött a kész darázscsípés bizony azonnal befalatoznék belöle;-)